Identidade Visual

Los Chilli's

[PT]

Los Chilli’s é um restaurante especializado na culinária mexicana, idealizado por uma brasileira que vivenciou os costumes mexicanos e retornou ao país de origem para disseminar as receitas marcantes do México.

Desenvolvemos o símbolo com base no processo de escolha dos principais ingredientes utilizados nessa culinária, até o momento em que a comida está pronta. As três pontas da parte inferior faz menção a três ingredientes: milho, feijão e abacate. O meio, simboliza as pimentas, que além de fazer parte do nome da empresa “Chilli’s”, é também um dos principais ingredientes utilizados nesta culinária. Por fim, o topo do símbolo encontramos um prato com fogo em cima, fazendo referência as características mais marcantes dessa culinária: ardor e sabor forte.

Foi escolhido um estilo tipográfico onde houvesse serifas leves, que facilitassem a leitura e fossem reconhecidas rapidamente por nosso cérebro. Fizemos adaptações na tipografia, para torná-la tão marcante quanto o estilo culinário que a marca representa. Como paleta de cor, utilizamos a cor vermelha que é responsável por estimular a sensação de consumo e a cor preta para consolidar a elegância que a empresa visa buscar em sua identidade.

[EN]

Los Chilli’s is a restaurant specializing in Mexican cuisine, conceived by a Brazilian woman who experienced Mexican customs and returned to her country of origin to spread the remarkable recipes of Mexico.

We developed the symbol based on the process of choosing the main ingredients used in this cuisine, until the moment the food is ready. The three ends of the bottom make mention of three ingredients: corn, beans and avocado. The middle symbolizes the peppers, which in addition to being part of the company’s name “Chilli’s”, is also one of the main ingredients used in this cuisine. Finally, at the top of the symbol we find a dish with fire on top, referring to the most striking characteristics of this cuisine: ardor and strong flavor.

A typographic style was chosen where there were light serifs, which facilitated reading and were quickly recognized by our brain. We made adaptations to the typography, to make it as striking as the culinary style that the brand represents. As a color palette, we used the color red, which is responsible for stimulating the sensation of consumption, and the color black to consolidate the elegance that the company aims to seek in its identity.

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